اخبار و مطالب

چطور بیشتر کتاب بفروشیم؟

ایبنا به نقل از کریتیو پن: در کتاب ذهن نویسنده موفق تعدادی از نکات لازم برای بازاریابی و فروش کتاب توسط خود ناشران و نویسندگان ذکر شده است. در اصل در این کتاب به نکته‌های ضروری بعد از نوشتن کتاب نویسندگان اشاره شده است و گفته شده است که هرچند بسیاری از نویسندگان درون‌گرا هستند ولی راه‌های نیز برای این افراد وجود دارد که بتوانند نوشته‌های خود را عرضه کنند. «جوانا پن» نویسنده کتاب ذهن نویسنده موفق اعتقاد دارد بسیاری از نویسندگان و نه همه آنها افرادی گوشه‌گیر و منزوی هستند و شاید به همین خاطر است که به جای گفتن افکار خود به دیگران ترجیح می‌دهند در خلوت آن‌ها را روی کاغذ آورده و بنویسند. وی در کتاب خود با اشاره به این مسئله به این نکته نیز اشاره کرده است که بعد از نوشتن این افکار و داستان‌ها نباید فراموش کنیم که این نوشته‌ها باید به دست دیگران برسد و برای این موضوع باید فکری کرد. در حقیقت نویسندگان باید به مرحله بعد از نوشتن کتاب خود نیز فکر کنند و راه‌های بازاریابی کتابشان را نیز بدانند. در این کتاب نکته‌های ضروری برای بازاریابی کتاب و فروش بیشتر آن ارائه شده که مهمترین آن‌ها را در زیر می‌خوانید:

راه‌های ارتباط با دیگران را بشناسید.
شاید در امور بازاریابی اشیاء و کالاهای دیگر لازم باشد از روحیه برونگرایی برخوردار باشید ولی در مورد کتاب لزوماً وضع چنین نیست. در بازاریابی کتاب لازم نیست مثل دوره‌گردها برای جلب مشتری داد بزنید و یا هر کاری که برای فروش کالای مورد نظر لازم است. در بازاریابی کتاب قبل از هرچیز باید بدانید مخاطب چه چیزی دوست دارد بخواند. نویسنده قبل از اینکه مهارت نوشتن داشته باشد باید مهارت گوش کردن داشته باشد. یعنی باید نیازها و علاقه‌های آنها را گوش کنید و بر اساس آن‌ها بنویسید. کافی است افراد دیگر بدانند کتابی بر اساس علایق و آرزوهای آن‌ها نوشته‌اید. همین مسئله کافی است و در اصل شما اولین مرحله برای فروش کتاب خود را برداشته‌اید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>